<html><body><div style="color:#000; background-color:#fff; font-family:HelveticaNeue, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, Lucida Grande, sans-serif;font-size:12pt"><div><span>[Vesper]</span></div><div style="color: rgb(0, 0, 0); font-size: 16px; font-family: HelveticaNeue,Helvetica Neue,Helvetica,Arial,Lucida Grande,sans-serif; background-color: transparent; font-style: normal;"><span>"I would like to take a look at the magic shop if we could, and that ley line would be a good place for me to charge up. You want to see any place in particular while we are here Alex ?"</span></div><div style="color: rgb(0, 0, 0); font-size: 16px; font-family: HelveticaNeue,Helvetica Neue,Helvetica,Arial,Lucida Grande,sans-serif; background-color: transparent; font-style: normal;"><span>[/Vesper]</span></div><div style="display: block;" class="yahoo_quoted"> <br> <br> <div style="font-family: HelveticaNeue, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, Lucida Grande, sans-serif;
 font-size: 12pt;"> <div style="font-family: HelveticaNeue, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, Lucida Grande, sans-serif; font-size: 12pt;"> <div dir="ltr"> <font size="2" face="Arial"> On Monday, January 13, 2014 3:27 PM, Aaron Clausen <mightymartianca@gmail.com> wrote:<br> </font> </div>  <div class="y_msg_container">> [Vesper]<br>> "Well sometimes yes magic is just a tool like technology it can<br>> be used for good or bad. Shifters tend to be bad and so many of<br>> them seek quick routes to power they become bad. Me I would<br>> rather command forces then be commanded by them so I am<br>> not as powerful as my more ruthless brethren. I tend to seek<br>> the right forces for the right job then send them off instead of<br>> letting them remain in the world. There are good supernatural<br>> beings as well Alex, it's just the really bad ones get the most<br>> notoriety."<br>><br>> "Hey let's find ourselves a nice
 room in this cozy little town<br>> hmmmm ?"<br>> [/Vesper]<br><br>>> [GM]<br>>> As Oz, Ithdalkal, Vesper and Alex disembark, a whole unit of soldiers<br>>> and mercenaries are eagerly getting off as well. While the Hoburne Hill<br>>> Millennium Tree may have been a fascinating place to visit, Belmont<br>>> Abbey seems like a somewhat less devout and peaceful place, and more<br>>> like the kind of town where one might find a decent mug of ale.<br>>><br>>> As described before, the town has about seventy buildings; including<br>>> houses, a couple of inns, a number of shops, including what looks like a<br>>> genuine magic store. A fairly new concrete bridge crosses the River Wye<br>>> into the other half of Belmont Abbey, which seems more residential.<br>>><br>>> The town is surrounded by a hall wall [OOC: looks megadamage] with<br>>> several laser and rail gun
 emplacements, with armed sentries patrolling<br>>> the walls. The highway which runs east west goes right through the east<br>>> gate of the city, over the bridge, through the other half of the town<br>>> and out through the west gate. The river seems to have been widened<br>>> here, and there are a number of moorages where shallow draft river boats<br>>> and barges are docked. Above it all is the ley line, which basks the<br>>> twilight town in its bluish light; so bright that one can see his shadow<br>>> by it.<br>>><br>>> All in all it seems a prosperous place, clearly a bit of trading hub.<br>>> Captain von Schellburg, who joins the adventurers, explains "Zis is one<br>>> of ze last major outposts before entering Wales. It is ruled by ze<br>>> Bishop of Belmont Abbey, a very cunning man who has made alliances with<br>>> several other small towns to form ze River Wye
 League. Ze League is<br>>> allied with New Camelot, but is independent, and also has some treaties<br>>> with, how do you say, less desirable settlements, including an Orc<br>>> settlement in ze hills to ze west of here. Ze Bishop is a harsh but fair<br>>> man, but he looks out for his people and for ze League first, and others<br>>> second, so be warned. Do not antagonize other visitors here, even if<br>>> some try with you, or you may find yourself in ze dungeons below ze Abbey."<br>>><br>>> Much as the Captain stated, there is a party of Orcs, dressed in<br>>> mismatched armor, sitting outside the first inn they come across. The<br>>> inn, the Feckless Centaur, looks like a bit of dive, with a couple of<br>>> people already thrown out and snoring in the mud. Up the road further is<br>>> a better place, with the elegant name The Abbey's Retreat. It's this inn<br>>> that the
 Captain seems to be aiming for, though several of Oz's soldiers<br>>> along with the Captain's crew are making for the Feckless Centaur.<br>><br>> There is no weapon's shop per se, but there is a general store<br>> that, at least from the window, looks to have a tolerably decent<br>> selection of fire arms. The sign on the store also announces that<br>> there is an armorer in residence.<br>> [/GM]<br><br>> [Anne]<br>> Anne passes this by -- nothing she needs.<br>> [/Anne]<br><br>> [GM]<br>> There is also a "chop shop" advertising "First Rate Used NGR Quality<br>> Bionics".<br>> [/GM[<br><br>> [Anne]<br>> Kinda like shopping in a morgue, no thanks.<br>> [/Anne]<br><br>> [GM]<br>> There's a used vehicle dealer called "Honest Edwins"<br>> [/GM]<br><br>> [Anne]<br>> A few hundred of him in her home town alone.<br>> [/Anne]<br><br>> [GM]<br>> There's a fortune teller called "Madame
 Zanwe", though there's a<br>> picture of a naked woman on a side entrance with several of Oz's<br>> soldiers and the ship's crew lining up.<br>> [/GM]<br><br>> [Anne]<br>> I can predict THEIR future, heh.<br>> [/Anne]<br><br>> [GM]<br>> There's a round building that looks a lot like a small Roman arena,<br>> called Mercenary's Fortune, with a sign lit up announcing "Tonight's<br>> Fight - Kung-raka the D-Bee Tankman vs. Any Who Dare Fight Him!"<br>> [/GM]<br><br>> [Anne]<br>> This one might be interesting, but not necessary either. Anne<br>> heads for the church.<br>> [/Anne]<br><br>> [Anne]<br>> Anne will go into the town rather than remaining on board. She'll make<br>>her way up towards the town's church, window shopping as she goes,<br>> and may stop in if there is anything of interest in the shops.<br>> [/Anne]<br><br>> [Alex]<br>> "I have some skill at an armorer myself," the red
 headed scout states.<br>> "Don't recommend you go to any armorer in town. If we had some time,<br>> might offer to do some work myself, been pretty slip as far as credits<br>> if I have been extremely lucky in other areas."<br>><br>> "I don't think we have much time however," she adds after a moment. In<br>> her military bearing, even though a scout, likely something different<br>> about her compared to any soldiers in town. More like an NGR soldier in<br>> her bearing.<br>> [/Alex]<br><br>[GM]<br>As Alex talks, they pass the Abbey's Retreat, and it is indeed a much<br>nicer looking inn; three stories, well lit and well kept, and<br>sufficiently advanced that it even has its own parking garage! The<br>delicious smells of fine cooking waft from the kitchen.<br>[/GM]<br><br>OOC: The only PC who has given any direction as to where they want to<br>go is Anne, so I'll push the narrative ahead for her, and leave Vesper<br>and Alex
 to follow or do their own thing (in a family-friendly way of<br>course ;-)<br><br>[GM]<br>Anne attempts to identify the denomination of the Church, but it is<br>difficult to say. There are stained-glass windows with pictures of the<br>Saints, the Virgin and child and a good deal of Christian iconography.<br>As she approaches, she can see a wonderful stain-glassed motif showing<br>a Wolfen in priestly garb holding up a cross to some sort of<br>multi-tentacled beast.<br><br>The building has been damaged at various points, and while the repair<br>jobs are tolerable, they're still not what a major city or kingdom<br>could afford. All in all, even in this rough frontier setting on the<br>edge of the wilderness, people have cared enough to put some effort<br>into maintaining the old structure.<br><br>A wall surrounds the Abbey, and this makes the town a two-walled town;<br>an outer wall surrounding the whole community and an inner wall. This<br>inner wall
 seems quite formidable, built of mega-damage steel welded<br>together. There are score marks from energy blasts, but they seem very<br>old. There are turrets and heavy weapons emplacements, but few guards.<br>Clearly, at some point, the defenses were moved to the outer wall,<br>though the inner wall is maintained.<br><br>A great gate of megadamage material sits open below a tall arch with a<br>cross on it. Several guards in Medieval-looking livery, crosses on<br>their breastplates, stand at attention. Several people are strolling<br>into the Abbey grounds, and a bell begins to ring.<br>[/GM]<br><br>-- <br>Aaron Clausen<br><a ymailto="mailto:mightymartianca@gmail.com" href="mailto:mightymartianca@gmail.com">mightymartianca@gmail.com</a><br>_______________________________________________<br>Taocowpbem mailing list<br><a ymailto="mailto:Taocowpbem@zork.net" href="mailto:Taocowpbem@zork.net">Taocowpbem@zork.net</a><br><a
 href="http://zork.net/mailman/listinfo/taocowpbem" target="_blank">http://zork.net/mailman/listinfo/taocowpbem</a><br><br><br></div>  </div> </div>  </div> </div></body></html>