<p dir="ltr">>> [Louissa]<br>
>> "I count five of us so far." Louissa says. She<br>
>> looks to Anne "Are you saying you will stay<br>
>> here, or are you coming?"<br>
>> [/Louissa]</p>
<p dir="ltr">> [Anne]<br>
> Anne finds a clear space on the deck that gives<br>
> her a good view of the town -- or would if if<br>
> weren't for all the trees. She tunes her scope to<br>
> non-visible frequencies with a thermal overlay,<br>
> and starts scanning the town for potential<br>
> threats. She also scans for the group's<br>
> communications, and tunes her own<br>
> communications suite to those frequencies. <br>
> [/Anne]</p>
<p dir="ltr">[GM]<br>
Some of Oz's soldiers join Anne with heavy energy weapons. Oz's sergeant has muiltoptics binoculars and is busy scanning the town.</p>
<p dir="ltr">The sergeant seems fairly displeased. "This seems a bad bloody used." he mutters.<br>
[/GM]</p>
<p dir="ltr">>> [GM]<br>
>> Former Second Mate, and now Captain Debra<br>
>> Neeson, orders the pilot to move the ship into<br>
>> as much cover as possible, not wanting any<br>
>> potential enemies to see them any more than<br>
>> they might have. Unfortunately, it means<br>
>> another half mile through some fairly dense<br>
>> forest.<br>
>> <br>
>> The company is forced to use ropes to<br>
>> get to the ground. It is going to be a difficult<br>
>> hike; the ground is deep in snow, the forest<br>
>> floor is almost outrageously unkempt, with <br>
>> brambles, low lying bushes, logs and every<br>
>> other manner of ground cover that will slow<br>
>> them down. It's the better part of an hour before<br>
>> they have the dwarf settlement in view. Now<br>
>> that they are closer, they can clearly see that it<br>
>> has been attacked. The high and well built walls<br>
>> are still standing, but at various points it looks<br>
>> like they've been blasted; leaving gaping holes<br>
>> big enough to allow enemy soldiers through.<br>
>> Here and there in this breaches can be seen the<br>
>> bodies of dwarfs.<br>
>> <br>
>> Atop the city walls they see Kydian guards.<br>
>> Splugorth flags have been unfurled. From<br>
>> within there are cries of sorry and pain; women<br>
>> weeping, men begging, children crying. As the<br>
>> company watches, three Splugorth slaver<br>
>> barges with dozens of captive dwarfs each, are<br>
>> taking off. And yet within lies the cold iron the<br>
>> company has come for.<br>
>> [/GM]</p>
<p dir="ltr">> [Oz]<br>
> Oz looks at Alex and Vesper. "We can scout the<br>
> town, but I don't see us taking any significant<br>
> amount of cold iron out of there. What do you<br>
> think? It seems like a lot of risk for not much<br>
> reward."<br>
> [/Oz]</p>
<p dir="ltr">> [Vesper]<br>
> "What about the slaves ? Three barges is a lot<br>
> but we aren't without our own firepower. If we<br>
> freed the dwarves I think they would be more<br>
> then happy to give us some cold iron. Still we<br>
> need to scout and see how infested the town is<br>
> with Splugorth minions. If there are far too many<br>
> then I agree we should withdraw. Possibly attack<br>
> those barges after they are far enough away they<br>
> wont be getting immediate help."<br>
> [/Vesper]</p>
<p dir="ltr">> [Alex] <br>
> The Ranger coming out in her, Alex asks, "What<br>
> kind of numbers are we talking about? If we are<br>
> going to attack, we need to move fast. I can likely<br>
> stay at a distance and sniper enemies." Her mind<br>
> is whirling with ideas.<br>
> [/Alex]</p>
<p dir="ltr">> [Ted]<br>
> "As can I," the lizard man offers. "Although I think<br>
> it might be better if we move through town as<br>
> quickly as possible. Perhaps we should start by<br>
> looking for a foundry or forge--or something like<br>
> that."<br>
> [/Ted]</p>
<p dir="ltr">> [Oz]<br>
> Oz shakes his head. "They're occupying the<br>
> entire town, as far as I can see. I wouldn't<br>
> assume they used all their barges to transport<br>
> slaves; there must be more vehicles behind the<br>
> walls. I'm for a quick, quiet, careful scout,<br>
> avoiding a fight if at all possible. If this turns into<br>
> a fight the numbers are going to be worse than<br>
> the dam and this time we don't have a trick like<br>
> that to play."<br>
> [/Oz]</p>
<p dir="ltr">> [Alex]<br>
> "I want to help them but our team is not set up<br>
> for heavy fighting against slavers," the red haired<br>
> ranger states. "If somebody can come up with an<br>
> way of taking them on, I would like to. Otherwise,<br>
> we can only do the best we can."<br>
> [/Alex]</p>
<p dir="ltr">> [Alex]<br>
> One of those times I wish I could call a Coalition<br>
> airstrike down although even when my team got<br>
> ambushed, it never happened. Which makes us<br>
> harder to detect? Not an expert at magic."<br>
> [/Alex]</p>
<p dir="ltr">[Louissa]<br>
"We do have a flying boat." Louissa says. "But maybe there is some other way in here besides the front door. I know in Poughkeepsie fortified towns like this have secret escape tunnels. These are dwarfs, do they're experts at digging, right?"<br>

[/Louissa]</p>
<p dir="ltr">[GM]<br>
As the party debate next moves, they suddenly hear noises behind them, coming from the direction they just came. Ted's acute hearing suggests several individuals moving in a semi circle to surround them.</p>
<p dir="ltr">On the ship, Anne and the sergeant both see movement in the forest. They can't make it out who is surrounding their comrades, as whoever they are, they are well camouflaged. Whoever they are, they are moving to surround the party.<br>

[/GM]</p>
<p dir="ltr">-- <br>
Aaron Clausen<br>
<a href="mailto:mightymartianca@gmail.com">mightymartianca@gmail.com</a><br>
</p>